Presidentens Sida
mikael@qvarfordh.se

Inlägg
Hej.

Anne visade mig sektionen "Presidentens sida" på vår hemsida, och jag känner spontant att detta är en kanal jag kommer att använda en del under mitt år som president i klubben för att hålla er informerade om sådant som kan vara av vikt.

Presidentskiftet:
Jag vill börja med att rikta ett STORT tack till Karin Sandberg och Marita Svensson för det fina arrangemanget på Täppans koloniområde i förra veckan. God mat, god dryck, och trevliga deltagare i högform gjorde detta presidentskifte minnesvärt för mig på mer än ett sätt. Vill även passa på att, än en gång, tacka Barbro Strömberg, förra årets styrelse, och övriga medlemmar för ett väl genomfört verksamhetsår 2022/2023. Jag lovar försöka göra vad jag kan för att kommande år skall bli lika intressant och väl genomfört.

Anmälan till veckomöten / matbeställning:
Som ni kanske har hört i anslutning till avslutandet av det gånga årets verksamhet, finns det en del oklarheter kring hur vi hanterar anmälningar av antal deltagare, samt vad dessa önskar äta, till The More / Matrummet. Jag tänker att vi försöker jobba nästan på samma sätt som hittills, men med den skillnaden att ni får bestämma er för soppa eller "riktig middag" utan att vi meddelar vad som serveras. Då Matrummet vid ett flertal tillfällen inte bestämt menyn förrän i sista sekund under det gångna året blir detta ett sätt att undvika stress och en massa mailande ända in kaklet så att säga. Är man intresserad av att veta vad som bjuds finns det möjligheter att själv kontakta Matrummet såklart. Förhoppningsvis är detta en lösning som fungerar bra för oss, men skulle så inte vara fallet får vi se vilka förändringar som behöver göras. Tills vidare gäller alltså att ni, i samband med anmälan, anger om ni vill ha soppa att äta. Föredrar ni "riktig middag" behöver ni, som tidigare, inte ange något.

Höstens första möte:
På tal om anmälningar till möten så har jag tänkt göra en liten förändring av upplägget på säsongsstarten. Eftersom vi inte brukar vara så många deltagare på säsongsuppstarten tycker jag det kunde vara trevligt att utnyttja Matrummets uteservering för en informell måltid bestående av deras stenugnsbakade supergoda pizza och ett (eller ett par) glas vin (eller annan dryck såklart). Jag kommer att uppdatera eventet i Clubrunner, och ni anmäler ert deltagande på vanligt vis, men denna gång är alltså soppa inte ett alternativ. Exakt vilka pizzor som står på Matrummets pizzameny den 17/8 är inte klart i skrivande stund, det får bli en överraskning vid ankomst. Gissar även att det väl inte borde vara omöjligt att beställa något annat än pizza från deras meny, om man föredrar det.

En önskan /påminnelse:
Jag känner även att en liten påminnelse kan vara på sin plats. Det gäller i första hand de av er som har fått i uppgift att ordna fram vars en fördragshållare till höstens möten, men även er som har samma uppdrag längre fram. Jag har fått förklarat för mig att jag inte skall oroa mig för att det är väldigt tomt i höstens evenemangskalender, att många föredragshållare har svårt att lämna besked långt i förväg. Men det hjälps inte, jag oroar mig en del ändå... Om det är så att er tilltänkta föredragshållare har svårt att lämna besked i någorlunda tid, vad gör vi om de backar ur veckan före deras datum? Supertrist om vi inte har något trevligt att lyssna på efter avslutad måltid tycker jag... Önskar därför att alla hjälps åt att fylla på i kalendern så att Barbro och jag kan slappna av lite. Om er tilltänkta föredragshållare har svårt att lämna besked kanske ni kan hitta någon annan denna gång? Ni som redan har någon på lut, som kanske inte är så beroende av exakt dag / vecka, kanske kan anmäla denna person till Barbro att "ta till" med kort varsel vid ev behov? 17/8 är ju klart, men det hade känts skönt att kunna sätta namn på den 24/8, 31/8 och 7/9 så snart som möjligt tycker jag. Jag vet att det känns långt till dess, men tiden går fort sommartid...

Avslutningsvis vill jag passa på att önska er alla en riktig god och glad Midsommar, oavsett var och hur ni planerar tillbringa den. Jag och Anne tar oss till Falkenberg för fest med vårt kompisgäng där, och blir sedan kvar däruppe under sommaren. Har ni vägarna förbi finns det kaffe smiley

Med önskan om en solig sommar.

Mikael Qvarfordh