Hej

Nu är det dags igen att köpa Rotarys U-fondskort!

Under 2022 - 2023 har U-fonden bidragit till Rotaryklubbars projekt med strax under 250 000 kronor! Särskilt glada är vi för att projekten visar på ett samarbete mellan U-fonden, The Rotary Foundation (TRF) och Rotary Doctors Sweden.
Eftersom det skickas allt färre fysiska brev och vi ser att bidragen till fonden gått ner under ett antal år diskuterar vi nu fondens framtid. Även antalet ansökningar om bidrag har sjunkit. Fonden har funnits i 55 år och delat ut mer än 30 miljoner kronor till klubbars projekt som stödjer möjlighet till utbildning i utvecklingsländer. Då var sak har "sin tid" har vi beslutat att den allra sista ansökningsdagen för bidrag är den 1 mars 2024, varefter fonden kommer att upplösas. U-fonden kommer dock även i år, liksom förra året, att erbjuda gratulationskort med 4 olika motiv från våra 4 årstider. Fotona är tagna av Lotta Woxberg Lindsjö. Det finns även paket med sexton kort och julkort ritade av Ingrid Elf från Älmhult. Som vanligt finns det också möjlighet att köpa anteckningsblock att ha vid telefonen samt julklappsadresser att skriva rim på. Av priset för varje paket kort går minst 100 kronor till U-fondens verksamhet. Det går även bra att skicka gratulations och minnesgåvor genom U-fonden på www.ufonden.se/gavor.
Jag kommer att ha med en teckningslista till de närmaste mötena, där hugade spekulanter kan se bilder av gratulations och jul -kort samt lägga sin beställning på nyss nämnda lista. Om man vill sitta hemma i lugn och ro och studera utbudet, går det bra att göra här https://ufonden.se/Bestallning. Hör sedan av dig till mig på mikael@qvarfordh.se så skriver jag upp din beställning på listan. Leverans på julfesten eller i samband med föregående möte tänker jag...